i'm not beauty queen , i'm just beautiful me :)

i'm not beauty queen , i'm just beautiful me :)

Thursday 8 December 2011

korang percaya HANTU tak ?

tetiba aku terasa nak update pasal hantu .
lagipun da lama aku tak update blog sebab sebelum ni bz gila gila.

so..
korang caye ke hantu hantu ni semua ?
syaitan tu memang ada.
tapi hantu ?
camne plak ek ?

benda ni, nak percaya tak boleh.
tak percaya pun tak boleh.
berbelah bagi.


aku dulu memula tak percaya jugak .
aku rasa benda ni tahyul.
merepek jela.
hantu ? haha.
tah papelaa..
=="


tapi, lepas aku rasa, alami dan nampak sendiri.
baru aku percaya .

ramai tanya,
kenapa aku ni kurus sangat .
berat aku 40 dan tinggi aku 156.
kurus kan ?
aku pun tak tahu kenapa aku kurus dan semakin kurus.
sedangkan tiap tiap hari aku makan dengan secukupnya.
sebelum tido aku mesti makan.
lepas tu tydo.
tp masih lagi sama.
tak gemuk pun.
boleh kata mulut aku ni keje nak mengunyah jea.
tp berat badan susah nak naek.


dulu..
masa aku kekecik *darjah 5 kot*
salah satu ahli family aku ada yg benda yg dok dalam badan dea
*menumpang*
aku pun mengambil kesempatan tanya,
kenapa badan aku tak naik2 
kurus jea.
*saje je nk test pawang tu sbb aku tk percaya*
dea kata ada BENDA duk dalam badan aku .
haha.
ingat aku percaya ?
tolonglaa..
tapi bila dah besar ni .
badan aku still sama.
aku mula nk percaya .
*tp tanak la*
macam ada saka pun yaa :O
tapi mungkin juga sistem metabolisme aku tinggi ?
entah ! entah ! entah !

PENGALAMAN DIGANGGU.


dah banyak kali aku kena kacau dgn benda2 tu.
since kecik lagi.
nak nak time tydo.
dulu, aku selalu kena kacaw time tydo.
BENDA tu hempap aku .
seriously, time BENDA tu hempap.
aku tak boleh bernafas, gerak, bercakap.
sikit pun tak boleh.
seksa kot.
dan dalam masa yg sama,
segala bulu roma aku meremang.
benda tu hempap tak la lama mana.
dalam seminit dua.
tp selagi aku tak 'lawan' benda tu,
benda tu akan tetap hempap aku.
selalunya aku akan try gerakkan jari jari tangan ataw ibu jari kaki aku.
sambil tu baca ayat kursi ataw yassin dlm hati.
bila salah satu anggota badan aku da gerak,
secara automatik aku bole gerakkan satu badan aku.
jangan tanya la macam mna aku bila dah dapat gerak
sumpah tercungap cungap nafas.
tak cukup nafas. 
rasa cm kena cekik pun ada.
hishh.. benda tu memang berkenan kat aku kot.
hampir tiap2 malam la aku kena hempap.
nak cakap tak baca doa.
baca.. *tp kekadang je* :DD
maklumla.. budak budak.
ngee.

bukan waktu malam je.
siang pun aku kena jugak.
pernah masa aku kena hempap,
aku try bukak mata untuk tengok benda tu.
yelah. suka sangat kacaw aku time tydo.
sebok taw. nak memanje pun bgtaw laa.
haha.
okay. aku bukak mata dan tengok.
nothing. tak nampak ape pun.
aku tak nampak benda tu langsung.
baguslaa dea tak mempamerkan muka dea kat aku.
dr dea tunjuk.
mampus pengsan pulak aku nanti. 
:DD

mungkin benda tu  ikut turun temurun.
sebab aku ada tanya ayah aku.
dea masa kekecik pun selalu kena camtu.
tp bila da besa tak sgt.
dan bila aku da besar sekarang.
benda tu da jarang hempap aku.
boleh kata dah tak ada.
sebab tiap2 malam aku tak miss baca doa sebelum tydo.
ataw mungkin dea dah tanak memanja dengan aku,
sebab aku dah ada bf.
hoho
:D


tapi bila da besar ni.
benda tu memg tak kacaw aku time tydo.
time aku celik mata pulak dea kacaw.
ishh.. lagila menakotkan.
biasanya aku nampak benda ni dr anak mata sekilas pandang.
tak pernah nak muncul lelama depan aku.
setakat tunjuk sekejap2 tu ada la.
gila lama lama ?
boleh buad pengsan hari hari kot .


apa yang pernah aku nampak ?
pontianak.
tu paling selalu la.
dok lepak rumah nenek aku kat kg dgn sedara.
waktu memalam.
aku nampak benda tu.
dr tepi anak mata.
dia dok perhatikan aku.
kenapa tah.
aku beranikan diri gak la tok tengok betul2.
tenung lama lama.
tp bila pandang, tak ada.
cuma bila dr tepi anak mata jea aku bole nampak.
aku tak tegur.
even time tu aku nga beborak ngn sedara aku.
yes, orang tua tua kata jangan tegur kan.
so, aku tak diam jela.


memang rumah nenek aku tu 'berpenghuni' sikit.
tiap kali aku tydo uma nenek aku tu,
selalu je kena hempap.
nenek aku kata mungkin dea nak kenal kenal dengan aku.
ohh nenek,
jangan memaen la k.
bukan pakwe hensem.
mahkluk halus kot.
grrr..


semenjak dr tu, bila nenek aku ajak aku tydo uma dea.
aku beri beribu alasan.
ngeh ngeh. takot kot =="


okayy.. tu kat kampung.
bagaimana pulak dengan KL ni ?


jangan fikir tak ada.
ada okay.
dengar cerita
tempat yang aku duduk sekarang ni dulu tapak dea lombong.
sebelum lombong tu tak tahu la apa.
mungkin tempat berlaku peperangan bunuh mati.
sejarah tapak ni. siapa tahu kan ?


aku start kena kacaw time puasa tahun lepas.
yang peliknya time puasa.
bukan benda benda tu semua kena ikat ke ?
tp memang pastila aku kena ganggu.


meh nak cerita..
waktu tu aku baru sudah mandi, basuh kaen.
sorang sorang.
member bilik keluar.
tinggal aku sorang sorang dlm bilik tu.
aku dok master room.
master bed room mestila ade bilik air kan.
dekat dalam bilik air aku tu adala cermin.
cermin gantung kat sinki.
sinki lak bertentangan dengan bilik.
so, dr cermin tu bole nampak katil aku.
lepas mandi bukak la pintu kan.
peperah kaen depan cermin.
rambut lak bersepah sepah menutupi mate.
rimas rimas.
tengokla cermin betulkan.
sekali tengok.
amekaww..
benda tu pun 'tengok' aku.
dea berdiri kat sebelah katil aku.
pheww..! 'cun' gila aku cakap kaw.
jelas kot muka dea.
aku pandang kat katil, tade.
tp bila pandang balik dlm cermin tu. ada !
nak aku describe kan cmne muka dea yg 'cun' tu?
baju putih, rambut panjang.
muka bengis gila.
putih pucat. biru biru. muka berlubang lubang ada ulat.
adoyaiii..
aku rasa lepas tengok benda tu, muka aku lagi pucat kot.


aku dah tak cakap pe.
terus kua dari bilik air.
lari p bilik sebelah.
sumpah laju gila jantung aku.
aku marah benda tu kacaw aku.
masa nk p bilik sebelah tu aku tarik pintu bilik.
mungkin kuat sangat kot aku tarik.
'gedegang!!'


masuk bilik sebelah aku terus p kat member aku.
aku tak terus cakap.
aku dok diam diam dulu.
member aku mira tanya, kenapa?
muka semacam jea.
aku cakap tade pape.
yelaa..
mana boleh tegur.
so.. 
aku diamkan aje.


mase tu puasa.
malam tu aku tidur bilik aku macam biasa.
kengkawan bilik pun dah balik.
so, kurangla sikit takotnye.


tapi yang peliknya..
time tu puasa, kteorg bangun la pepagi.
cam biasa nak sahur.
nak p dapur p amek makanan.
guess what ?
pintu bilik terkunci secara tiba tiba.
dr dalam lak uh.
ktorg puas try bukak.
masalahnya dr dalam. 
tak boleh jugak.
aku tak tahu apa masalahnya.
mungkin sebab malam tadi aku terhempas pintu kuat sgt ?
tp sebelum ni pun ade jd camtu.
lg terkuat hempasnya.
takde lak pintu tu nak lock sendiri sampai ktorg yg dr dalam pun tak bole nak bukak .
pelik. tp benar :)


bila aku pk2 balik.
mungkin benda tu marah kat aku.
then, balas kat aku sampai macamtu ?
tp mcm tak logik je.
benda tu kan ghaib.
bulan puasa lak tu
macam mana bole buad camtu.
tp, tak mustahil jugak.
aku cerita la kat mak ayah serta nenek aku.
nenek aku laju je cakap, ada orang hantar tu.
aku ? o.O
entahlaa.. ishh =.="
susa nak percaya.




kisah tu dah lama.
yg ni yg latest punya.
benda tu kacaw aku dalam bilik air.
time tengah mandi.
amboii.. gatal ! >.<


dalam bilik air aku tu ada shower.
biasala..
malas nk pegang gayung,
mandi bawah shower.
benda tu pun nak tlong mandikan aku jugak.
secara tiba2, 
masa cuci2 badan,
shower tu air dea kuat sendiri.
walaupun aku tak sentuh pili paip shower uh.
mase first time kena tu aku buat tak tahu jela.
mungkin sistem perpaipan dea kekejap kuat kekejap pelahan kan .
smbung la balik mandi cam biasa.


tapi kali baru baru ni.
ahad lepas kot.
kena lagi.
tengah mandi.
shower tu aku biar terbukak.
bukak kecik jea.
p cuci muka sat kat sinki.
dengan tiba tiba, dea kuat sendiri.
sekali tak pe.
ni dua kali kot.
amboihh.. dea pun nak mandi sama ngn aku.
mulut aku ni laju jea.
bole cakap sesorang.
"janganla memaen dengan aku. aku tak kacaw kaw pun"


nak kata sistem perpaipan tak betul,
aku ada tanya kawan aku yang satu bilik dengan aku.
pernah tak jadi camtu kat dorang.
tak pernah.
dua dua tak pernah kena.
pelik.
aku dah banyak kali kena.
tp kenapa aku ?
kenapa dea suka kacaw aku ?
betul ke ada 'BENDA' dlm badan aku ?
ataw ada BENDA jaga aku ?
saka ?
ishhh.. mintak simpang.
tanak laa..
adoyy 
=.="


mintak mintak tak adela kan.
mungkin disebabkan benda lain.
tp yang peliknya, benda tu selalu dok kacaw aku.
hurmm..
benda ni nak takot sgt tak bole.
tak takot pun tak bole.
tataw laa..


aku just cerita ape yg aku pernah alami.
dan setakat ni, tu jela yg paling teruk yg pernah aku rasa.
selain tu tade.
terpulang nak percaya ataw tak.
ikut persepsi masing masing.
aku tak boleh nak cakap apa .


so.. ni jelah.
apa pulak pengalam korang ?
pernah kena macam aku ?
:D




No comments:

Post a Comment